.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
4 درصد سواحل دريای مازندران در اختيار مردم است
بسياري از مجتمع‌هاي اقامتي دولتي در نوار ساحلي درياي مازندران قرار دارد كه به استفاده كاركنان دولتي آن هم در تنها در مواقعي از سال محدود مي‌شود. اين درحالي است كه نگهداري از مراكز اقامتي خالي هم هزينه‌ هايي دربردارد...
4 درصد سواحل دريای مازندران در اختيار مردم است

بسياري از مجتمع‌هاي اقامتي دولتي در نوار ساحلي درياي مازندران قرار دارد كه به استفاده كاركنان دولتي آن هم در تنها در مواقعي از سال محدود مي‌شود. اين درحالي است كه نگهداري از مراكز اقامتي خالي هم هزينه‌ هايي دربردارد.

مجموعه تختهاي اقامتي استان مازندران 60 هزار تخت است كه حدود 22 هزار تخت از اين تعداد در اختيار دستگاههاي دولتي است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مازندران افزود:« 4درصد سواحل درياي مازندران در اختيار 96 درصد مردم ايران است. به معنايي ديگر 96 درصد از سواحل درياي مازندران تنها در اختيار 4 درصد مردم ايران است.»
محمد شيدفر بيان كرد:« همانطور كه قبلا هم رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفته بود ما مي‌توانيم تا قبل از رسيدن سال 1404 به اهداف سند چشم‌انداز دست پيدا كنيم.»
شيدفر، در همين حال به مشكلات موجود در بحث مراكز اقامتي استان مازندران اشاره كرد و گفت:« 38 هزار تخت اقامتي در استان به عنوان هتل، هتل_ آپارتمان، تحت نظارت سازمان ميراث فرهنگي قرار دارد كه مطمئنا پاسخگوي نياز گردشگران در سالهاي آتي نخواهد بود.»
او همچنين به اين موضوع تاكيد كرد كه مجموعه تختهاي اقامتي استان مازندران 60 هزار تخت است كه حدود 22 هزار تخت از اين تعداد در اختيار دستگاههاي دولتي است.»
وي افزود:« سازمان دولتي را مي شناسم كه سال 77 يك مركز اقامتي با 17 ميليارد تومان سرمايه ساخت و سال 82 به بهره‌برداري رساند. اين درحالي است كه اگر تنها به سود سپرده اين مجموعه توجه شود. مي‌توان سالي 3 ميليون تومان به كاركنان آن مجموعه سود سفر داد!»
شيدفر ادعا كرد كه از اين مجموعه اقامتي و دولتي تنها فصلي از سال استفاده مي شود و هزينه نگهداري اين مجموعه سالانه يك ميليارد تومان است.»
محمد شيدفر با گله از اين موضوع كه تختهاي موجود در استان مازندران در اختيار ارگانهاي دولتي است، پيشنهاد داد:« اگر بتوان با دستگاهاي دولتي مذاكراتي انجام داد كه اين مراكز اقامتي تنها به استفاده فصلي كاركنان آن ارگان محدود نشود بلكه همه مردم در همه زمانها از آن بهره‌ببرند، مي توان بسياري از مشكلات كمبود تخت را در استان رفع كرد.»
طبق سند چشم‌انداز 20 ساله؛ استان مازندران بايد تا سال 1404، بتواند 22 ميليون توريست داخلي جذب كند. اين درحالي است كه استان مازندران توانسته در مدت 6 ماهه اول سال پذيراي 5/13 ميليون گردشگري داخلي باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.183 seconds.